CXM یا مدیریت تجربهی مشتری امروزه به نقطهی اصلی تمرکز بازاریابی تبدیل شده است و هدف اصلی آن افزایش وفاداری به برند است.
راگی توماس بنیانگذار و مدیرعامل اسپرینکلر در مورد آیندهی تجربهی مشتری میگوید:
یکی از تحولات دنیای کسبوکار کنونی گذار از کنترل توسط برند به کنترل توسط مشتری است، این انتقال مثل یک خیابان یکطرفه است. انتظار مشتریان، رسیدن به اختلاف صفر در ارتباط با نده است. آنها انتظار دارنددر زمان چرخهی حیات محصولبه ارزش برسند و از طرفی امروزه تمام بخشهای فرآیند تغییر کردهاند.
به عقیدهی توماس مشتریها برای ارزیابی کیفیت یک محصول به یکدیگر وابسته هستند نه برند. آنها انتظار شخصیسازی تبلیغات را دارند، به این صورت میتوان انواع تبلیغات را بر اساس اولویتهای مشتری ارسال کرد. برای بعضی انواع میتوان تست A/B را انجام داد که در نهایت یک بازخورد زمان واقعی در مورد مشتری و علایق او به دست میآید. در بعضی شرایط زمانی برای تشکیل گروه تمرکز یا حتی ارسال پرسشنامه وجود ندارد از طرفی افراد هم تمایلی به پر کردن پرسشنامهها ندارند. به بیان دیگر گفتوگو و نقدهای موجود کسبوکار را جلو میبرند. به عقیدهی اسپرینکلر:
بازاریابی جدید همان توجه است؛ مثلا اگر مردم را از خود دور کنید یا به آنها بیتوجهی کنید، آنها در این مورد به یکدیگر خواهند گفت. حرفی که دیگران میگویند بیشتر از حرف شما اهمیت دارد و بنابراین از تلاشهای مستقیم بازاریابی مهمتر و تأثیرگذارتر است.
آموزش و بازاریابی مشتری ,بازاریابی ,آنها ,برند ,مورد ,بازاریابی جدید ,آنها انتظار ,کنترل توسط ,تجربهی مشتری منبع
درباره این سایت